اوکی اکسچنج

شرکت جهانی که متاورس را ایجاد می کنند

شرکت جهانی که متاورس را ایجاد می کنند


متاورس وارد مرحله ای از توسعه سنگین می شود. پروژه‌های رمزنگاری کوچکتر، سازندگان و بازی‌ها در کنار غول‌های فناوری بزرگ مانند گوگل و فیسبوک (متا) محتوا و پلتفرم‌های متا تولید می‌کنند. همانطور که این روند افزایش یافته است، غول های فناوری با پلتفرم هایی که قبلاً متاورس را تکمیل می کنند، پیشرفت های خود را آغاز کرده اند. برای مثال، گوگل رویکرد ظریفی را در پیش گرفته است که بر واقعیت افزوده برای اتصال دنیای دیجیتال و واقعی تاکید دارد.

متا که قبلاً با نام فیس بوک شناخته می شد، در جهت مخالف حرکت کرده و حرکت های آشکاری به سمت متاورس انجام داده است. این شامل تغییر نام عمومی شرکت نیز می شود. این شرکت قبلاً دارای سخت‌افزار VR ضروری است و پروژه ارز دیجیتال لیبرا خود را دارد.

مایکروسافت بر دفاتر مجازی و محیط های کاری در متاورس تمرکز کرده است. شرکت‌ها فضاهای مجازی دائمی برای کارمندان خود ایجاد می‌کنند تا در سطح عمیق‌تری نسبت به تماس‌های ویدیویی استاندارد همکاری کنند.

در حالی که بایننس به طور فعال در متاورس توسعه نمی یابد، زیرساخت ارزهای دیجیتال ضروری را فراهم می کند. به عنوان مثال، بازار NFT بایننس، خریداران و فروشندگان دارایی‌های متاورس دیجیتال را گرد هم می‌آورد. بایننس همچنین بازارهای نقدی را برای توکن های متاورس برای معامله ارائه می دهد.

اپیک گیمز دو استراتژی متاورس اصلی دارد. اول، به نظر می رسد که پایه تجربه کاربری و فناوری خود را برای پشتیبانی از بازیکنان بیشتر بهبود بخشد. همچنین می‌خواهد به سازندگان کمک کند تا دارایی‌های سه بعدی حرفه‌ای برای متاورس بسازند.

Tencent چین یکی از بزرگترین ناشران بازی های ویدیویی و ارائه دهندگان خدمات پیام رسانی در جهان است. آنها علناً از تمرکز خود بر روی بازی به عنوان نقطه ورود به متاورس با فناوری موجود خود یاد کرده اند.

معرفی

ساخت متاورژن زمان و تلاش می خواهد. اما چه کسی در حال توسعه زیرساخت های مورد نیازش است؟ یکی از چیزهای بزرگ در مورد متاورس این است که نمی تواند توسط یک موجود ایجاد شود. این ترکیبی از جنبه های مختلف زندگی، کار و بازی است. تیم های کوچک در همان مرحله با شرکت های بزرگ جهانی هستند و هر کسی می تواند در ساخت متاورس کمک کند. آکادمی بایننس قبلاً در مورد پروژه های کوچکتر متاورس کریپتو بحث کرده است، اما در اینجا نگاهی به برخی از بازیگران بزرگتر در صنعت فناوری خواهیم داشت.

چگونه متاورژن را می سازیم؟

قبل از اینکه به آنچه که هر شرکت انجام می دهد بپردازیم، بیایید منظورمان از ساخت متاورس را تعریف کنیم. اگر به خلاصه‌ای از متاورز چیست نیز نیاز دارید، ما را بخوانید که متاورز چیست؟ راهنما. ساخت متاورس مفهومی مشابه ایجاد اینترنت است. ما باید هم محتوا و هم فناوری را که برای اتصال استفاده می کنیم توسعه دهیم. می‌توانید یک بازی تعاملی برای کسب درآمد ، یک بازار کالاهای مجازی، یا روشی برای اجازه دادن به پلتفرم‌های قابل همکاری ایجاد کنید. تعداد زیادی از امکانات برای همه برای کشف وجود دارد.

چرا شرکت ها به ساخت متاورس علاقه مند هستند؟

بسیاری از شرکت‌هایی که به آنها اشاره می‌کنیم قبلاً دارای پلتفرم‌های پیشرو در حوزه‌های کلیدی متاورس هستند. تنسنت دارای وی چت، متا دارای فیس بوک و اینستاگرام، و اپیک گیمز دارای فورتنایت است که فقط چند مورد را نام می برد. به نظر می‌رسد که این پلتفرم‌ها به نوعی درگیر متاورس خواهند شد، بنابراین منطقی است که شرکت‌ها خودشان راه‌حل‌های متاورس را توسعه دهند. 

ما همچنین شاهد موفقیت بزرگی از پروژه‌های متاورس کریپتو در نوآوری و درآمد بوده‌ایم. پروژه هایی مانند Axie Infinity ، Decentraland و Roblox الهام بخش نسل جدیدی از توسعه دهندگان و شرکت های بزرگ جهانی هستند. استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های فناوری اکنون همگی در حال رقابت برای توسعه آخرین روند فناوری‌های بزرگ هستند. بیایید به برخی از بزرگترین ها و آنچه می توانیم انتظار داشته باشیم نگاه کنیم.

گوگل

در مصاحبه ای با بلومبرگ، ساندار پیچای، مدیر عامل گوگل، دیدگاه خود را در مورد متاورس به عنوان یک “محاسبات در حال تکامل به روشی فراگیر با واقعیت افزوده” توضیح داد. در واقع، گوگل در حال حاضر تجربه زیادی در مورد واقعیت افزوده با محصول گوگل گلس خود دارد. در نوامبر 2021، گوگل همچنین بخش‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده خود را به تیم جدیدی از آزمایشگاه‌های Google که شامل ابزار کنفرانس ویدئویی هولوگرافیک Project Starline است، سازماندهی کرد. 

تمرکز در گوگل در حال حاضر بیشتر به اتصال ما از طریق آواتارهای تقویت شده با ترکیب دنیای دیجیتال و فیزیکی است. در حالی که ما یک پیشنهاد متافورس محکم از طرف گوگل ندیده‌ایم، بنیادها به آنجا نگاه می‌کنند.

فیس بوک (متا)

فیس بوک به راحتی یکی از بلندترین صداها در مورد توسعه متاورس در مقیاس بزرگ بوده است. این شرکت حتی نام خود را به Meta تغییر داد و جدیت خود را در این موضوع نشان داد و فیسبوک، اینستاگرام و Oculus VR همگی تحت این نام تجاری بودند. بدیهی است که متا در حال حاضر مالکیت بسیاری از عناصر کلیدی متاورس را در اختیار دارد. در مقیاس کوچک‌تر، ما می‌توانیم برخی از تحولات متاواژه آنها را ببینیم:

1. پیام‌رسانی VR  – برای کمک به اتصال کاربران به روشی همهجانبه مهم است
2. Project Cambria – یک هدست واقعیت مجازی سازگار با دنیای Oculus Quest VR. 
3. Horizon Marketplace – مکانی که خریداران، فروشندگان و سازندگان می توانند کالاهای دیجیتالی را مبادله کنند.
مدیر عامل شرکت مارک زوکربرگ در حال حاضر با اشاره به اهمیت غیر قابل مبادله نشانه (NFTs) ، ارز رمزنگاری و blockchains در دنیای مجازی. با توجه به اینکه پروژه Libra آن نیز در حال انجام است، احتمالاً شاهد گنجاندن آن در آینده متا نیز خواهیم بود.

مایکروسافت

پیشنهاد اولیه مایکروسافت برای متاورس نرم‌افزار Mesh for Teams است که در سال 2022 منتشر می‌شود. این نرم‌افزار مستقیماً از روند کار از خانه ناشی می‌شود که در طول همه‌گیری به همراه شوق متاورس جدید قوی‌تر شد. این نرم‌افزار بر روی دستگاه‌های استاندارد و هدست‌های واقعیت مجازی برای ایجاد یک تجربه دفتر مجازی دائمی در دسترس خواهد بود. 

کلید تجربه Mesh for Teams ساخت یک آواتار مجازی است که به عنوان هویت دیجیتال شما عمل کند. سپس می توانید از این آواتار برای کاوش در مناطق و فضاهای مجازی در دنیای دیجیتال استفاده کنید، که جنبه مهمی از هر متاورژن است.

بایننس

بایننس به دلیل اهمیت کریپتو و بلاک چین، نقش اساسی در متاورس دارد. متاورس اجازه می دهد تا سیستم ها و فرآیندهای مالی جدیدی ایجاد شود و بایننس به ارائه زیرساخت های لازم کمک می کند. به عنوان مثال، بازار NFT بایننس مکانی را برای خریداران و فروشندگان ایجاد می کند تا NFT دارایی های مجازی را از چندین بلاک چین معامله کنند. این به بهبود عملکرد متقابل بین اکوسیستم های متاورس مختلف کمک می کند.
صرافی Binance همچنین انتخاب بزرگی از جفت توکن متاورس را ارائه می دهد. ایجاد بازارهای مایع برای متاورس به حمایت از رشد صنعت کمک می کند.

بازی های حماسی

مسلماً Epic Games یکی از پیشرفته‌ترین پلتفرم‌های متاورس امروزی را دارد: Fortnite. چیزی که فقط به عنوان یک بازی شروع شد، به یک پلتفرم اجتماعی گسترده و دنیای مجازی با بیش از 350 میلیون بازیکن تبدیل شده است. رویدادهای مجازی شامل انواع افراد مشهور، برندها و مشارکت برای مراسم جوایز و کنسرت ها می شود.

Epic در مورد متاورس دو هدف اصلی دارد. ابتدا می خواهد Fortnite را به پلتفرمی گسترش دهد که بتواند بیش از 60 میلیون کاربر ماهانه فعلی خود را جذب و پشتیبانی کند. Epic همچنین می‌خواهد «محتوای ۳D، AR و VR را در دسترس‌تر کند و اکوسیستم سازنده را رشد دهد، که برای یک Metaverse باز و به هم پیوسته حیاتی هستند». این به هر کسی امکان می دهد محتوای سه بعدی حرفه ای ایجاد کند و به بهبود کیفیت تجربه متاورس کمک کند.

تنسنت

Tencent به عنوان یکی از بزرگترین فروشندگان بازی های ویدیویی در سطح جهان فعالیت می کند و همچنین مالک شبکه های اجتماعی چینی و پلتفرم های پیام رسانی WeChat و Tencent QQ است. هر دوی این مناطق برای توسعه متاورژن ضروری هستند. به عنوان مثال، Tencent QQ در حال حاضر قابلیت های بازی، تجارت الکترونیک، موسیقی، فیلم و چت صوتی را در پورتال وب خود ارائه می دهد. WeChat یک برنامه پرداخت موبایلی ارائه می دهد که می تواند به پلتفرم های رسانه های اجتماعی خود پیوند دهد.

مدیران Tencent در طول یک تماس کسب درآمد، به اهمیت زیرساخت بازی خود در توسعه متاورس اشاره کردند. Tencent در حال حاضر برنامه های کاربردی و پروژه های زیادی برای استفاده دارد. این شرکت قصد دارد گیمیفیکیشن را در متاورس پیشگام کند و از تجربه خود در این صنعت استفاده کند.

با این حال، Tencent به طور عمومی تاکید کمتری بر اهمیت سخت افزار VR نسبت به دیگران داشته است. در عوض، به دنبال راه حل های نرم افزاری برای افزایش مشارکت بازیکن در متاورس است. این به سهام آنها در Epic Games، تولیدکنندگان Fortnite و Riot Games، ناشر League of Legends مربوط می شود. به این دلایل، Tencent احتمالاً از بازی های ویدیویی به عنوان جایگاه خود در متاورس استفاده خواهد کرد.

کلام پایانی

مسابقه برای توسعه متاورس در حال حاضر در راه است. اما برخلاف سایر فناوری‌ها، فضای زیادی در متاورس برای نوآوری بدون همپوشانی وجود دارد. پس از موفقیتی که در کریپتو و متاورس مشاهده شد، غول هایی مانند گوگل و متا (فیس بوک) در حال حاضر به دنبال گنجاندن آن در برنامه های خود هستند. اما اینجا جایی است که ممکن است شاهد رقابت مستقیم بین شرکت‌هایی با بودجه زیاد و تیم‌های کریپتو کوچک باشیم. صرف نظر از اینکه چه کسی “برنده” می شود، نوآوری و توسعه به احتمال زیاد سریع خواهد بود.

نظر و دیدگاه خودتون را در مورد این آموزش آکادمی بایننس از مجله  با ما درمیان بگذارید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروشگاهخانهحسابمجلات